Tags

, ,

Even leek het erop dat de zon zou doorkomen, helaas… het bleef somber en regenachtig.
DSC08484DSC08499Het was zo’n dag van in huis rommelen en opruimen om zo langzamerhand wat in kerststemming te komen. De drukte bij T.uinland weerhield me om naar binnen te gaan. Ergens in de loop van de week loop ik vast wel een schattig kerstboompje tegen het lijf. Soms sla ik over maar dit jaar wil ik wel een boompje en iets van frutsels om me heen hebben, gewoon lekker kneuterig. Ik heb de laatste werkweek van dit jaar voor de boeg en dan ben ik veertien dagen vrij: een heerlijk vooruitzicht! Een laagje sneeuw, -10, windstil met een heerlijk zonnetje is dan erg welkom…

Het is mooi om te zien hoe de grote zilverreiger aan de waterkant zit. Hij is erg schuw en houdt zijn omgeving heel goed in de gaten. Waar hij eerder een zeldzame verschijning was, is hij inmiddels een overwinteraar hier geworden. DSC08318Tussen het rommelen en opruimen door hoor ik volop gekwetter van vogels. Vanochtend vroeg zag ik een vink en een goudvink in te tuin. Ook de groenling is er weer. Het winterkoninkje laat zich nog niet zien, maar tettert boven alles uit. Een filmpje van dit prachtige vogeltje:

De spreeuw getooid in winterkleed:DSC08606…en voor de pimpelmees heb ik een groot zwak gekregen, ze zijn zo ontzettend leuk:DSC08622Ook mezen maken wel eens amok 🙂DSC08546-2Ergens achter in de tuin hoor een regelmatig een luid en hoog ‘Tsjieuw’, ik kan het geluid (nog) niet thuisbrengen. Wie weet in de loop van de komende week!

