Wat ben ik toch bevoorrecht om de dag te kunnen beginnen met een wandeling met mijn honden in een gebied dat nooit verveelt… het lijkt altijd hetzelfde en toch is het altijd weer anders. Het is mijn manier van ademhalen, van tot rust en ruimte komen, van slenteren en kijken, van verbinding. Heel zacht dwarrelde er een sneeuwvlok:DSC01906aen langzaam werden het er meerDSC01933de rijp is prachtig, ik hou van dit weer: energiek weer! *en geen last van hooikoorts 🙂 *DSC01845Izzy in haar favoriete houding… op muizenjacht!DSC01922Juda zonder stok zou geen Juda zijn 😉DSC01893Na zo’n wandeling zijn de honden moe, smaakt de koffie extra lekker, draai ik een was, maak ik mijn lunch voor morgen klaar en schuif ik de ‘verantwoorde’ kip in de oven. Izzy verplaatst zich naar de keuken en gaat pal voor de oven liggen, je weet maar nooit of die kip vanzelf weer tevoorschijn komt…. tsja, je bent een lekkerbek of niet!

De vogels laten zich horen buiten: voedertijd. De mezen, mussen, vinken en het roodborstje vliegen af en aan. Plotseling herrie! De ‘krijserd’ komt zich melden, de gaai is al van verre te horen. Deze is redelijk brutaal: niet zo schuw als de meeste gaaien. Wellicht omdat hij honger heeft. Zo te zien is het een jonge gaai, prachtig!DSC02027Hij is alert: het schuine koppie betekent dat hij m’n geklik wel hoort, maar hij ziet me nietDSC02031DSC02034De ekster echter verjaagt hem DSC02078de merel kijkt toe vanaf haar plek op de schutting
DSC02022de vinken zijn goed vertegenwoordigd vandaag, zowel mannetjes als vrouwtjesDSC02015‘mijn’ pimpelmees, naast het roodborstje mijn favoriete tuingastDSC02060maar nog altijd geen staartmees te bekennen….

In het bos had ik vetbollen opgehangen, leuk om te zien dat er niet veel meer van over is en dat de voorraad aangevuld dient te worden!

