Tags

, , ,

De dag begon gisteren ook weer met een laagje sneeuw, na een uurtje is alles weg overigens.DSC08572De graspiepers komen tevoorschijn. Na een lange periode van ijzige stilte is er ineens in de natuur veel leven in de brouwerij. DSC08105Ik had ze al opgemerkt bij de kieviten, de kramsvogels. Ze broeden in Scandinavië, maar blijven ’s winters graag in Nederland en België. Ze komen vooral voor in open terreinen samen met andere vogels zoals de kieviten en spreeuwen.
DSC08894 DSC08895aIk kan het niet laten, die kieviten zijn zo fotogeniek!DSC08879De kuifeenden laten zich ook zien. Jammer genoeg kon ik niet dichterbij; de kop van het mannetje kleurt namelijk prachtig donkerpaars in de baltstijd. DSC08115Gisteren zag ik een buizerd met prooi. Heel sneu om te zien hoe de kievit het slachtoffer was, maar ja… een buizerd moet ook eten. Eigenlijk te ver weg, maar toch bijzonder om te zien:DSC08919 DSC08920a DSC08921aHij vluchtte toen hij me in de gaten kreeg. Helaas had ik niet voldoende tijd om te wachten, want hij is ongetwijfeld teruggegaan om zijn prooi te halen. Fascinerende dieren, die buizerds. En schuw ook, want ze zijn zo weg. Deze blonde buizerd bleef op goed geluk net lang genoeg zitten:DSC08933aFijne dag gewenst!

