Vorige week dacht ik dat zijn laatste uur geslagen was… zondag hebben we nog een heerlijke wandeling gemaakt, dinsdag sjokte hij tamelijk lusteloos mee en woensdag kwam hij amper de straat uit zonder door z’n voorpoot te zakken. Ik zag dat er iets goed mis was, zeker toen ik hem zag bijten op zijn poot. In een paar dagen tijd was hij veranderd van een blije vrolijke hond in een oude hond die de dagen zat leek te zijn en nergens meer plezier in had. De volgende dag zat ik bij de dierenarts; een foto wees uit dat Juda zware artrose heeft aan zijn rechter voorpoot. En waarschijnlijk is de andere poot ook niet artrose-vrij. Pijnstillers meegekregen; mijn Beer mag nog wel iets gewicht kwijt, daar werken we aan. Inmiddels is hij weer helemaal mijn blije gup en heb ik hem vandaag een groot plezier gedaan met een ‘rondje bos’. Voor Izzy is het bos minder fijn, zij komt echter morgen wel weer goed aan haar trekken 😉DSC07508DSC07270Veertien jaar… die afspraak hebben we. Maar het allerbelangrijkste is pijnvrij genieten van het hondenleven zolang het kan!

Dalkruid, klein, fragiel en mooiDSC07511aDSC07525bDiep verstopt onder de struiken zag ik de Salomonszegel. Deze bosplant komt zowel in Europa als Azie voor. De plant dankt waarschijnlijk zijn naam door de lidtekens die de afvallende bloeistengels achterlaten op de wortelstok. Deze lijken op een zespuntige ster die we associeren met de koningen Salomo en David.

DSC07561 DSC07569Een dwarsligger 🙂DSC07581De vijver is letterlijk bezaaid met allerlei stof; de eenden laten hun sporen na. Dit jaar geen jonge eenden in de vijver – of: nog steeds niet?-, evenmin als jonge meerkoeten. Wat een navrant verschil met vorig jaar!DSC07593Er wordt hard gewerkt in het bos, de ons bekende bankjes zijn inmiddels verdwenen –ik mag hopen dat er niet van die lelijke metalen banken voor terugkomen– jammer Izzy: geen pauzebankje meer. Maar een boterham zittend eten op de grond doet het ook prima. Izzy speurt naar de kruimels.DSC07587En kan het niet nalaten of er nog iets te jagen valt…. de Izzy-blikDSC07601

