Tags

Ook ik ben dol op klaprozen: het is mijn favoriete bloem! Niet de gecultiveerde klaproos die je in tuinen ziet, maar de simpele klaproos in de berm, op plekken waar je ze niet verwacht. Fier. Stralend. Eenvoudig. Krachtig. En prachtig!
Het was een mooi cadeautje om de klaprozen tegemoet te rijden als ik de wijk in/uit reed en moest wachten bij de verkeerslichten waar de klaprozen bloeiden in volle glorie. Ik werd er helemaal blij van!
‘Was’ zo leuk.
Inderdaad.
Toen ik gistermiddag op stap ging met de viervoeters en de wijk uitreed zag ik tot mijn stomme verbazing dat de klaprozen zijn verwijderd: er is letterlijk een bak zand over gedaan! Alles ziet er weer strak en clean uit. En fantasieloos. Een beetje fleurigheid kan er blijkbaar niet af. Wat een trieste armoe. Gelukkig heb ik een stek waar de klaproos (nog) wel staat. Het is geen veld vol, ik zag echter veel knoppen die op uitkomen staan. Ik ga dagelijks even kijken (en jullie ermee vervelen haha!).
Alvast een begin 🙂
DSC08037DSC08045DSC08051Kijk nou toch eens hoe ontzettend ingenieus zo’n bloem zit opgeborgen, wachtend op het juiste moment. Het lijkt wel van dat dunne frêle crêpe papier. Zoveel moois kan toch geen mens bedenken?DSC08041En wat doen we ermee?
Weg ermee! Zand erover!

Maar stiekem hoop ik dat de klaprozen zich een weg door het zand heen weten te banen.
Lekker puh.
Lange neus.
Zoiets!

