Tags

,

Fotograferen in de regen: het komt er niet van. Het is nat. En koud. En vies thuiskomen (ik tenminste wel… :-), daarin ben ik echt héél goed). De camera is behoorlijk spatwater-dicht, daar ligt het niet aan. Het is meer m’n warme huis uit gaan, de bui in en maar afwachten of het wat wordt. Ik heb nog nooit in de regen gefotografeerd. Raar eigenlijk, want de kleuren zijn zoveel levendiger en sprankelender en net na een bui is het licht vaak erg mooi.
Gistermorgen had ik toch de laarzen al aan om in de regen met de viervoeters uit te gaan. Nat was ik al, dus waarom niet een uurtje kieken in de regen. Ik besloot om naar de oude begraafplaats te gaan: een fotogenieke plek waar ik graag kom. Met eventueel de beschutting van een aantal magistraal grote bomen mocht het gaan plenzen. De regenponcho mee om op te liggen. Niet dat dat zoveel uitmaakt, want ik wentel toch alle kanten op.
Het regende zacht, en ik vond het heerlijk!

De amethistzwam:DSC08381 DSC08371Maar daar kwam ik niet voor; ik kwam voor het fraaie bekertjesmos:DSC08460DSC08503 DSC08487Vanuit mijn ooghoek zag ik tegen de aloude stenen kleine glinsteringen: ragfijne bruinrode stengeltjes. Met piepkleine druppels.
Kijk, daar hou ik van: piepklein spul en dan ook nog es met druppels…DSC08456 DSC08445 DSC08497 DSC08505aDSC08507En voor zoveel schoonheid van het universum is het helemaal niet erg om nat en vies thuis te komen.
Integendeel.

