Eerlijk is eerlijk: ik heb een paar moeilijke dagen gehad.
Opnieuw moet ik mijn ritme hervinden.
Het mooie weer werkt mee, ik kan er op uit met de camera en dat is fijn!
Gisteren dacht ik: ‘nee, ik wil écht Nooit Meer een hond.’
Vanochtend bij het opstaan dacht ik: ‘tuurlijk wil ik graag weer een hond!’
En vroeg of laat zal dat ook gebeuren, maar voorlopig nog even niet.
Eerst wil ik Juda weer thuis hebben want nu voelt het niet compleet; ik ben ongeduldig en wil het mannetje hebben waar hij hoort: bij Izzy en bij mij. De lege mand staart me bij bij binnenkomst aan, de dekens zijn nog niet gewassen want af en toe moet ik even héél diep die zalige Juda-geur opsnuiven…
DSC02684Zijn favoriete ballen, vooral die grote waar een enorme scheur in zit: handig om koekjes in te verstoppen. Het was het spelletje waar hij ’s avonds al helemaal klaar voor ging zitten, met zwiepende kwispel en blije kop. Die bal is net zou oud als hijzelf is geworden: bijna twaalf!
Mijn lieve dierenarts belde zelf nog en dat was heel fijn: ik ben echt op tijd geweest en dat geeft troost en berusting. In volle vertrouwen is hij met zijn o zo lieve kop op mijn arm zacht en kalm weggegleden, met wel duizend lieve woorden en knuffels…

En nu, hoe nu verder.
Ik weet het niet en ik hoef het ook nog niet te weten.
Ik vertrouw erop dat dat op de één of andere manier duidelijk gaat worden. Verdrietig…. enorm…, maar vooral heb ik een vol en dankbaar hart voor onze fijne laatste maanden. Die zijn me o zo dierbaar. Ik heb de meest geweldige honden in mijn leven gehad die een mens zich zou kunnen wensen. Rijkdom is dat, pure rijkdom!

Vandaag was het geweldig weer, je zou het bijna aangenaam zomers kunnen noemen! Om zes uur opstaan lukte me niet maar wel heb ik vandaag veel tijd voor mezelf genomen.
Gisteren hoorde ik één van de futen roepen, maar nee… het vrouwtje laat het nog afweten. Daar zijn vrouwen best goed in: het geduld van mannen op de proef stellen 🙂 En omdat het op dagen zoals nu allesbehalve vervelend is om aan de waterkant te zitten, doe ik dat dan maar al te graag…
DSC02819aDSC02884De krokussen zijn al bijna over hun hoogtijdagen heen, sjonge wat gaat dat snel. Ik ontdekte een lieveheersbeestje-aan-de-wandel en heb met genoegen naar dat geklauter liggen kijken: DSC03021 DSC03024 DSC03027 DSC03047 DSC03058
Kortom: met mij gaat het goed, en dat is mede dankzij jullie lieve berichten!
Dank!

