Schilderij PLS c
ik houd van bloemen
jij houdt van bloemen
wij houden van bloemen
ik houd niet van grafkransen
jij Goddank ook niet

ik houd van veldbloemen
jij houdt van veldbloemen
wij houden van veldbloemen
daarop moet je nog even wachten

ik houd van rozen
jij houdt van rozen
wij houden van rozen
ik ga jouw rozen op mijn verjaardag zo ontzettend missen

ik houd van klaprozen
jij houdt van klaprozen
wij houden van klaprozen
ik wil je bedelven onder klaprozen

ik houd van hortensia’s
jij houdt beslist niet van hortensia’s
dus worden het geen hortensia’s
wel/niet bespreekbaar

ik houd niet van tuinieren
jij houdt van tuinieren
we moeten een compromis sluiten
ik ga mijn best voor je doen

ik houd van bomen
jij houdt van bomen
wij houden van bomen
er staat een prachtige dennenboom op je te wachten

ik houd niet zo van de (felle) zon
jij houdt van de zon
terwijl de zon jouw rustplaats verwarmt
neem ik plaats in de schaduw van de boom

p.s.: het schilderij is door manlief gemaakt

