Het was best wel een beetje (boel) chaos in mijn huis. En als mijn huis rommelig is, wordt het dat in mijn hoofd vanzelf ook wel. Bij het openen van de deur stegen haar en zand van Juda in wolken omhoog. Vandaag had ik er schoon genoeg van. Hup, erdoor met die bezem en aan de slag. En met de zoveelste post waar ik iets mee moet was ik ook even helemaal klaar. Ik heb er mooi stapeltje van gemaakt, het mag tot maandag wachten. Geen propvolle tafel meer met overal lijstjes. Ik heb mezelf getrakteerd op vrolijke ranonkels. Het ziet er meteen een stuk gezelliger uit en dat doet me goed. ‘Troostvoer’ gekookt: pasta met knoflook, spaanse peper en pecorino. Drie keer raden overigens wat er gebeurde nadat ik bijna een lamme arm had van het raspen van de pecorino… yep, één verkeerde beweging en daar ging de pecorino. Gelukkig had ik nog een stukje en kon ik opnieuw beginnen
Vanmiddag een poosje de natuur ingetrokken, de bloesem bloeit uitbundig:
DSC04871DSC04909a
De mahonia: mooi, maar wat krijg ik het benauwd van die bloeiende struik:
DSC04901
DSC04920
Vervolgens heb ik een half uurtje in de zon tussen de lieve madeliefjes gelegen (zonder deze keer in slaap te vallen…)
DSC04998k
DSC05011
DSC05013
Fijn weekend gewenst allemaal!

 

