‘Ik heb eens geschreven dat ik jouw leven wilde lezen tot en met de laatste bladzijde. Nu heb ik je leven ten einde gelezen. Er is zo’n merkwaardige vreugde in me, om alles, zoals het gekomen is en zoals het zeker goed moet zijn, anders kan er niet deze kracht en vreugde en zekerheid in me zijn.’
Etty Hillesum

Voor de laatste keer eet ik mijn boterham op het grote balkon. En bedank de mensen van de zorg voor de fijne samenwerking en de prettige manier van communiceren: hen was werkelijk niets teveel.
Het is klaar: ik heb de sleutels van de flat van manlief ingeleverd. Sleutelsk
Definitief de deur achter me dicht-
getrokken. Meditatief heb ik jouw onze laatste sporen weggeveegd.
Het voelt echter alsof ik een heel leven heb uitgewist…
DSC06866kIk had het niet vol kunnen houden zonder de vele warme dekens om me heen:
* jullie bemoedigende en lieve berichtjes
* jullie mails, kaarten, fijne post
* de hulp van vriendendiensten
* de rondjes bos en middagloopjes
* de fijne contacten die zijn gegroeid
* de vele koppen koffie
* de glazen wijn
* en de heel speciale knuffels van Olivier die als geen ander kan troosten (en héél erg verliefd kan kijken… ♥ )

DSC06140k

Echt voorbij is het natuurlijk niet.
Er is ontzettend veel uitzoekwerk te doen, maar dat kan thuis.
Voor nu is het stil en leeg.
Ik laat de dingen maar gewoon gebeuren.
Alles heeft zijn eigen ritme en tijd.
Het nieuwe spoor wordt vanzelf wel duidelijk, dat vertrouwen is aanwezig.

Uit de grond van mijn hart: dank jullie wel…

DSC05478k

