‘Als er nog iets is, dan houdt het zich op in de schaduw, op plekken waar het licht (en dus het oog) net niet kan komen.
Geen hemel, maar aarde.’

Schaduwkind, P.F. Thomese

Het meiklokje (lelietje van dalen) bloeit en geurt uitbundig, ik vind het een lastig bloempje om te fotograferen. Maar o zo charmant en lief…
DSC08421 DSC08422bVanuit mijn ooghoek zie ik hoe een miniscuul spinnetje het hogerop zoekt… DSC08412Het mooie daslookDSC08338bIk kijk al een poosje uit naar de Salomonszegel, een prachtig bloempje waarover veel geschreven is. Je loopt het zo voorbij als je niet weet waar je op moet letten en hoe het eruit ziet. De bloemen zitten verstopt onder het blad, je moet echt op de knieën wil je ze vindenDSC08415 DSC08416a

Ik kijk nog even met grote verwonderde ogen naar de zachte tinten van het frisse groene bladDSC08350 DSC08437Tijd om naar huis te gaan, naar een grote mok koffie.
Met moeite scheur ik me los van deze zo bijzondere plek.

