Er was maar een kleine tik voor nodig om mijn kentekenplaat van de auto te rijden. Gelukkig merkte ik het en ging ik langs de garage.
Heb ik al eens gezegd dat mijn garagemonteur een Super Monteur is?
Bij deze!
Mijn garage is een klein bedrijf, gerund door twee kameraden die ervoor gaan. ‘Tijd’ komt niet in hun woordenboek voor.
Persoonlijke betrokkenheid, service en klantvriendelijkheid staan hoog in het vaandel.
Mijn monteur: eerlijk en betrouwbaar, integer, rustige knul, goed advies, mij niks willen (en hoeven) aansmeren.
De koffie is altijd klaar, mag ik zelf pakken.
Ik kom er nu al een aantal jaren en we maken in het klein toch aardig wat ‘wel-en-wee’ van elkaar mee.
We maken graag even een praatje over hoe het met zijn nu tweejarige dochter gaat. Hij vertelt met die speciale twinkeling in zijn ogen over haar. Die ingetogen maar o zo speciale blik, mooi om te zien. En dat ik net de drie maanden oude zoon van zijn collega heb gemist.
‘Wacht maar even, ik help je zo’, zei hij.
Binnen tien minuten is de klus klaar.
En met een grote grijns zei hij: ‘het allermooiste komt nog: het kost je niks!’ ‘Ik kom binnenkort wel langs,’ zeg ik met eenzelfde grijns.
Boaz zit in de auto.
‘Wat leuk dat je weer een hond hebt, daar heb je goed aan gedaan’, zegt hij. Zijn zinnen zijn vaak kort, maar oprecht. Hij heeft een brede belangstelling. Alleen al daarom is een bezoekje aan mijn garage nooit een straf. Kijk, daar hou ik van.

‘Binnenkort’ wordt morgen.
Sta ik op het drukste moment van de dag op het drukste kruispunt in de stad terwijl ik voel hoe mijn auto niet meer goed stuurt. Bij voorbaat neem ik gas terug, ik vertrouw het niet.
Terecht: lekke band.
Voorzichtig rij ik de kruising over om de berm in te rijden.
Hulde aan de ANWB.
En wat ben ik blij dat het me niet op de snelweg gebeurde…

