Vanochtend had ik wel zin in een lange wandeling in de mist met Boaz op het prachtige Balloërveld. We lopen er regelmatig, maar tot nu toe heb ik de wandelkant van de schaapskooi gemeden. Daar liep ik vorig jaar 2e kerstdag met Juda, een wandeling die me bijzonder dierbaar is en verweven met fijne herinneringen.

Mijn o zo lief mannetje, mijn blije Bommel… DSC03646 DSC03785En ook Izzy liet van zich horen: een vlucht ganzen vloog over…DSC06829Vandaag nieuwe herinneringen gemaakt met Boaz…DSC06959DSC06946kEr is hard gewerkt aan het landschap, het is zoveel mogelijk in oude staat hersteld nu het terrein niet meer aan Defensie behoort. Overal zijn in die tijd bosjes aangelegd waar militairen zich met hun voertuigen achter konden verschuilen tijdens oefeningen. Een paar jaar geleden is het terrein overgedragen aan Staatsbosbeheer, die het terrein weer in oude staat heeft teruggebracht door alle bosjes te kappen. In gebieden met oude karrensporen en grafheuvels zijn oude stobbenrestanten (restanten van oude bomen) bovengronds verwijderd. Het landschap ziet er aanzienlijk leger uit. En sprookjesachtig mooi in de mist:DSC06967k DSC07038kOp oude boomstammen veel zwammen:DSC06982 DSC06993k DSC06994 DSC07000 DSC07004kDSC07073kDe heide is praktisch uitgebloeid, hier en daar bloeien nog grasklokjes…DSC07007k DSC07053Prachtig zo’n stam…DSC07036Ergens halverwege dit mooie grote houten beeld…DSC07046Verse reeënsporen:DSC07078Wandelend in de mist.
Geen sterveling te zien, geen vogel te horen.
Gewoon stil… helemaal stil.
Wat een zaligheid…

