We hadden wat te vieren vandaag, Boaz en ik: de eerste verjaardag van manlief na zijn overlijden. Het oorspronkelijke plan was om een flinke wandeling te maken met Boaz op het mooie Balloërveld, met aansluitend koffie en uiensoep. Helaas, de lange wandeling zit er niet in en de uiensoep staat dit jaar niet op de kaart. Het is een futiliteit, maar wel een futiliteit die het gemis vandaag versterkt.
Ik heb de tijd aan mezelf; ik doe wat foto- en hondenspul in de auto en besluit erop uit te trekken! Koud vanochtend, maar ook zon en mooi zacht licht, heerlijk!
Op onze eerste wandeling komen we Miep tegen. Miep is een alleraardigst hondje die altijd met een hele grote boog om Izzy heen liep. Je zag haar in de verte al denken: oww crisis, daar heb je dat Spaanse loeder ook weer!
Miep die nooit maar dan ook nooit speelt met andere honden…
DSC05299DSC05303De ganzen maken een flink kabaal:DSC05265 Ik neem mijn favoriete binnendoorweggetje waar momenteel veel hazen zijn. Eentje ligt in het veld te zonnen, totdat de boer zijn land op komt en de haas voor mijn ogen wegschiet:DSC05313De buizerd:DSC05322bZo langzamerhand ben ik wel toe aan koffie en lunch. En heb ik een hongerig hondje die ook graag iets lekkers blieft. P2130015
Ik vraag de serveerster om een rauwe frikandel voor Boaz. Ze schiet in de lach: ‘nee, echt waar?’ P2130016kP2130019k

Ja wel, echt waar 🙂
‘En als het kan graag even in de magnetron ontdooien’, zeg ik, maar dat had ze zelf ook al bedacht.

Kijk nou toch dat koppie…
Daar wordt een mens toch helemaal blij en vrolijk van?!

Omdat het zulk stralend weer is, besluit ik naar boswachterij Gieten te gaan, waar het heerlijk wandelen is en waar de honden los mogen. Boaz geniet met volle teugen, en ik ook:
DSC05326

DSC05330Op de terugweg de fazant, wat een kleuren!DSC05371 DSC05373Bij de bloemist: hoe toepasselijk de naam van de rozen…P2130023Nog een paar weken te gaan en dan heb ik mijn-eerste-jaar-zonder-manlief rond.
En nee, het went nog altijd niet.
Maar ik red het best aardig eigenlijk.

‘Dood zijn is leven in onzichtbaarheid
Niets is wat het lijkt’

Mijn dag was goed, meer dan goed.
Een waardevolle en bijzondere dag!

