Het was mijn bedoeling om nog even bij de mooie zevenster te gaan kijken. Jammer genoeg zat het er al aardig vol met vissers daar waar ik moest zijn. Ik had geen zin in vroege ontmoetingen, en besloot een andere route te nemen voor onze ochtendwandeling.

Boaz had al gauw door dat er een hazenfeestje in het veld was… Dat leverde een opgewonden stuiterend hondje op 🙂
DSC04770DSC04774Gauw weg van de hazen en Boaz een flink stuk aan de lijn want het manneke is slim genoeg om terug te racen naar het hazenfeestje!

Vroeg in de ochtend op stap, het doet me als vanouds goed! Verkerend in gezelschap van de roep van de koekoek, de schreeuwende fazant, een ree met kalf in de verte, zingende merels en mezen, kloppende specht en inmiddels herken ik ook het geluid van de boomklevers, leuk!

Pauze onderweg, in het gras een piepklein slakje:DSC04803… en een naar China gravend hondje 🙂DSC04546Het dalkruid begint te bloeien…DSC05144kDaslook (eerder deze week)…DSC04736kVanochtend had ik de macrolens mee, dus nog op herhaling bij het daslook
DSC05252
Soms zie ik foto’s voorbij komen waarvan ik denk: jee, zo knap, hoe is dat toch gedaan?? En kan ik daar uren over nadenken om vervolgens zelf aan de slag te gaan.
Daarom nam ik voor mijn ‘pluis-experiment’ wat paardenbloempluis mee naar huis. Het moet nog verder uitgewerkt worden, maar het was een heerlijk zondagmiddag-tijdverdrijf in de tuin… het waaide alleen iets te hard.
Ik ben dus nog niet uitgepluist…DSC05266kDSC05297DSC05337DSC05366

