Zo, dat was een beste donderbui gisteravond na een warme dag en zwoele avond! Het flitste spectaculair en rommelde behoorlijk boven mijn huis, ik kan echt genieten van dat natuurgeweld! Niet zo leuk overigens voor het einde van de avondvierdaagse, kinderen die in de felle bui binnenkwamen met een chaotisch verloop. Sneu hoor…

En ook Boaz vindt het iets minder… die zit gespannen en trillend als een rietje naast me en het ontroert me dan om te zien hoe hij steeds rustiger wordt als ik zachtjes tegen hem praat. Met grote ogen naar me kijkend zakt zijn koppie steeds meer ontspannen tegen me aan: ‘het komt goed, vrouwtje, ja toch?’

We waren al bijtijds op stap gisterochtend, samen met Olivier en zijn baasje. Omstreeks 05.00 opgestaan, want er moet wel eerst koffie getankt worden… Het was meer dan fijn bij de plas en op de hei: een heerlijk begin van de dag! Eerst even bij de klaprozen gekeken die beginnen te bloeien. Het worden er veel dit jaar zo te zien *blij*DSC06804bSerene rust en stilte…DSC06834Olivier en Boaz hadden pret voor tien…DSC06845 DSC06872 DSC06880 DSC06888DSC06899De velden kleuren steeds uitbundiger…DSC06459bnet als de berm die vol staat met prachtige lila bloempjes…DSC06419bTruus de mier 🙂 DSC06640Een balancerend snuitkevertje, zo mooi dat kleine spul in het gras en op de bloemen…DSC06543De gele kwikstaart die voor mijn lens heen en weer hipte, af en toe kijkend naar waar het geklik vandaan kwam…DSC06653Fijn weekend gewenst allemaal!

