En ja, af en toe zucht ik dapper mee.
Want het is warm ja… best wel… HitteTot nu toe red ik het aardig: gewoon kalm aan. Achter mijn huis is een hoek waar nooit zon komt, daar is het prima uit te houden. Af en toe een zucht wind om de oren, voeten in een koud bad, flesje water, verse muntthee en een boek onder handbereik. Wat wil een mens nog meer… De ogen sukkelen regelmatig even dicht. Boaz wisselt tussen zonnebaden en schaduw. Ik hou hem goed in de gaten, uiteraard.
’s Ochtends vroeg lopen we of in een heerlijk koel en schaduwrijk bos of gaan we naar de golfbaan en overdag doen we een piepklein plasrondje. Later in de avond maken we een langere wandeling, als de ergste hitte voorbij is.DSC00808 DSC00861In de koelkast staat een hele grote kom zelfgemaakte verse gazpacho: ik zag er wat tegenop om te maken, maar het is zo in elkaar geknutseld en erg lekker!DSC00927Voor Boaz en Olivier -die ik donderdag een paar uur mocht hebben- had ik hondenijsjes gemaakt, dat viel wel in de smaak bij de mannen:DSC00832 DSC00849En als het al te heet wordt, is daar altijd nog de ventilator…Hitte2Fijn weekend gewenst!

