Tags

Vanochtend maar weer eens redelijk bijtijds het veld in, stiekem hopende op een mooie zonsopkomst. De zon kwam op, niet in heftige prachtige rood-oranje tinten, maar eerder fluweelzacht. Vluchten ganzen boven mijn hoofd. Het doet me goed om zo de dag te beginnen. DSC09189Terwijl Boaz braaf om me heen scharrelt, aast deze niet zo schuwe reiger op zijn ontbijt… met succes!DSC09258De zon komt erbij, heerlijk!DSC09280DSC09317DSC09326We slaan het bospad in, mijn kabouter geniet met volle teugen van de spannende geuren maar wil ook wel even poseren ๐Ÿ™‚DSC09352DSC09363Midden op het pad ligt een omgewaaide boom, ik wil er over heen stappen en mijn oog valt op minuscule witte stipjes. Geen idee wat het is, ik blijf kijken en voel heel voorzichtig: wiebelende stipjes. Het is niet koud: ik trek mijn jas uit en plof neer voor de boomstam om de priegelstipjes beter te bekijken.DSC09433Boaz laat weten dat er ‘onraad’ aankomt…, het is de ‘vogelman’ zoals ik hem in gedachten noem. Hij is ook altijd vroeg op stap met camera en verrekijker.DSC09443We maken een praatje, de man gaat verder en ik schroef mijn macrolens op de camera en ik weet niet wat ik zie… aanvankelijk denk ik dat het minuscule zwammen zijn, niet voor het blote oog zichtbaar. Wonderschoon!, met ingehouden adem kijk ik. Ze zijn zรณ klein dat zelfs de macrolens moeite heeft met focussen. Het blijken slijmzwammetjes te zijn.DSC09445DSC09446DSC09453DSC09514NNFDSC09560Ik kom met teveel foto’s thuis en kan niet zo goed kiezen ๐Ÿ™‚
’s Middags besluit ik nog even te gaan kijken, en dat is maar goed ook want net als we op het pad zijn, komen er twee mannen aan met een zaag om de boom in delen te zagen. Op mijn vraag of ze de boom opzij willen leggen, zijn ze alleraardigst en slepen de boom de struiken in. Precies waar ik hem hebben wil, super!

Deze keer is het nog moeilijker om er een beetje redelijke foto’s uit te persen, want ik zie sprietjes die nog kleiner zijn dan de stipjes… ik gebruik een paar tussenringen op een oude lens. Geen superkiekjes, maar zo fascinerend om te zien wat er dan tevoorschijn komt…DSC09644DSC09635DSC09728Mijn dag was meer dan goed… en zo denkt Boaz er ook over ๐Ÿ˜‰DSC09343

