Tags

,

Al verschillende keren had ik de blauwe/oranje flits met zijn kenmerkende roep over het water zien scheren: het ijsvogeltje. Blij dat hij weer in de buurt is! Soms zie ik hem op een paaltje zitten, maar dan heb ik net niet de goede lens bij me of heb ik geen tijd om zo snel te wisselen. Want hij is watervlug. En dan heb ik even behoorlijk de P* in. Zacht gezegd.

Heerlijk vroeg in de stilte was ik met Boaz op stap, beetje struinen in het veld en langs het water.
De grote zilverreiger zit weer op zijn vaste stek, mooi! Het is altijd een fraai gezicht om deze statige en majestueuze vogel in het landschap te zien.DSC00095 DSC00097 DSC00098 DSC00108 DSC00113DSC00116DSC00120 DSC00139De ganzen hoor ik al van verre aankomen…DSC00124 DSC00125 Ik blijf een poos wachten bij één van de visplekjes van de ijsvogel, maar nee, niks te zien of te horen. Het wordt tijd om naar huis te gaan. Ik haal mijn telelens van de camera, berg hem netjes op in het foudraal en start de auto. Vlak voordat ik een bocht inrijdt, zie ik iets flitsen. Wel verdraaid!, kan niet missen: het ijsvogeltje! Ik stop en haal de telelens weer tevoorschijn.
”t Is nu een kwestie van geduld’, zeg ik tegen Boaz en ja hoor… hij komt terug en vliegt van paaltje naar paaltje. Ik durf amper te bewegen en ben uiterst voorzichtig, want hij is zo weer vertrokken… DSC00186DSC00192DSC00194Het zijn niet echt goede foto’s, maar wie weet krijg ik nog herkansingen. Het is echter wel het vogeltje in zijn natuurlijke habitat zoals ik hem onderweg tegenkom en ik ben er heel blij mee!

