Zo voelt het wel een beetje deze dagen nu alles is bedekt onder een laag ijs. Kinderen hebben winter- en schaatspret in de straten en dat is erg leuk om te zien. Zelf mis ik de dagelijkse wandelingen en de frisse lucht en voel ik me enigszins opgesloten. Maar met de gammele knie ga ik mezelf geen stunts op de hals halen. Dus helaas geen mooie ijzige plaatjes van mij. Het kriebelt absoluut, maar ik zit niet te wachten op weer een hoge nota eigen risico een ongelukkige valpartij.DSC03410Via de voordeur kom ik de straat niet eens op… het is één dikke laag ijzel.
We moeten natuurlijk wel even ‘luchten’, Boaz en ik. In de schuur staat nog een zak kattengrit en daarmee strooi ik een pad naar de tuindeur zodat ik daar redelijk goed met Boaz langs kan om in het plantsoentje achter mijn huis te komen. Op het gras is het goed lopen en zo kunnen we ook een fietspad op waar het redelijk te doen is. We maken wel wat van onze kleine wereld.
Wat is Boaz makkelijk nu hij niet aan zijn trekken komt qua loslopen!
Ook Juda had het wel prima gevonden want ‘fijn bij de baas thuis is prima’ en zo is Boaz ook. Zoekspelletjes in huis met lekkers is bovendien altijd leuk 🙂
Izzy echter was stapeldol geworden… die moest echt elke dag haar energie er uit rennen!

De buurtsuper is vlakbij en via een kleine omweg heb ik wat boodschappen kunnen halen. Ik ben allang blij dat ik de weg niet op hoef…DSC03406DSC03401Toch hoop ik dat dit ijzelige gedoe snel voorbij is en dat iedereen weer veilig de straat en weg op kan.

 

 

