Inmiddels is de ijzel verleden tijd, hoera! Wat wonderlijk eigenlijk dat na een regenbui en temperaturen boven nul in een paar uur tijd de straat weer beloopbaar is. En wat voelt het dan fijn om weer vaste grond onder de voeten te hebben! Daar hebben we dus ook volop van genoten, hoewel er bij onze kleine rondes ook genoeg te zien was…DSC03504DSC03550Gisteren zijn we heerlijk de hei op geweest, waar Boaz het reuze naar zijn zin had (en ik ook)…DSC03613DSC03624DSC03586DSC03683Vanochtend vroeg…DSC03741… de zon gaf prachtige kleuren aan het riet…DSC03762Een randje vorst…DSC03770… en voor de visite aan flink uitwapperen 🙂DSC03774 DSC03782 DSC03790De kluifjes waren op en dus moest er nieuwe voorraad gehaald worden. Dat is altijd een mooi moment om hem even op de weegschaal te zetten: het is één van de dingen die ik hem vrij snel heb geleerd. Juda en Izzy wilden nooit stil zitten op de weegschaal en daar heb ik lering uit getrokken 🙂
We lopen langs door een gangpad naar het hondenlekkers; ik zie dat een mevrouw belangstellend naar Boaz staat te kijken en opmerkt ‘wat is dat een prachtig hondje!’ Ik hoor het vaker en regelmatig ontstaat er dan een leuk gesprek. Vooral over die mooie zachte ogen van de kleine man. En stiekem ben ik dan trots op de boskabouter die ontspannen en zacht kwispelend naast me staat en zich voorzichtig laat aanraken.
‘Hij heeft het ontzettend getroffen!’, zegt ze.
Volgens mij vindt hij dat zelf ook wel… 🙂
DSC03434Fijn weekend gewenst!

