De parnassia: voor mij één van de mooiste bloemen, fragiel, lieflijk en wondermooi. Ik durf die schoonheid zelfs ‘chic’ te noemen. In het Lauwersmeergebied vindt je ze veel, maar ook hier in de buurt bloeien ze. Meestal ga ik in het weekend ’s ochtends na de wandeling met Boaz even kijken bij de parnassia en de zonnedauw. Gewoon omdat het zo’n heerlijke plek is en omdat ik nooit uitgekeken raak op zowel de zonnedauw als de parnassia.

Het is best een lastig bloempje om te fotograferen – want ‘wit’- en dan is het wachten op een bewolkte dag met zacht licht. Inmiddels heb ik een heuse verzameling ‘parnassia-kiekjes’… ik vind het interessant om ze in verschillende stadia te volgen:dsc04859b

dsc06270

dsc06306

Ze zijn inmiddels bijna uitgebloeid en eigenlijk vind ik ze dan nog mooier…dsc04851
dsc06296

dsc04867
Fijne dag gewenst!

