“Autumn…the year’s last, loveliest smile.”
― William Cullen Bryant

Knisperende dorre bladeren onder mijn voeten: de herfst komt er nu echt aan.
Het is wachten op fraaie herfsttinten van goud, donkerrood, brons: ik kijk er naar uit. Ik wil weer liggen in het gras, de aardse geuren van zwammen in de grond opsnuiven, de amethystzwam tevoorschijn zien komen.
Op de laatste hete ochtend vorige week maakten we een heerlijke wandeling langs de achterkant van het Balloërveld. Wat is dat toch een fijne plek!
dsc08620dsc08741

dsc08749

Weerkaatsing van de zon in het monument gemaakt door Bastiaan de Groot
dsc08734

Lief snoetje…
dsc08765

Een paardenbloempluis…
dsc08945

Gisterochtend was het heerlijk zacht licht op de hei, hoogste tijd voor een heuse fotosessie van de kleine man 🙂
dsc09227

dsc09244

Zijn ontbijt stop ik altijd in mijn broekzak, Boaz weet zijn neus heel goed te gebruiken  🙂 Zo scharrelt hij zijn maaltijd bij elkaar…
dsc09278

dsc09281

De hei begint stilletjes aan haar kleur te verliezen…
dsc09299
Dochterlief heeft hier best nog wat spullen en troepjes liggen. Vorige week heb ik weer eens wat dingen opgeruimd. Ik ontdekte twee in aluminiumfolie verpakte bollen. Ik maakte ze nieuwsgierig open. Het waren twee geodes die ze lang geleden van haar vader heeft gekregen. Een geode is een bol die aan de binnenkant begroeid is met kristallen. De ene geode was verpulverd, maar de andere geode had iets heel moois in zich… Ze gaat er vast blij mee zijn als dit naar haar teruggaat. Tot die tijd echter geniet ik van dit cadeautje… ‘a present from heaven’ 💜
dsc09116

