En nee, ik besteed er geen extra aandacht aan.
Want voor Boaz is het eigenlijk elke dag wel dierendag… 🙂
Het grootste plezier doe ik hem met een ‘rondje bos’ waar hij zich helemaal kan uitleven met zijn neus die altijd de geurtjes onderzoekt. Ik vind dat uitermate boeiend om naar te kijken! Af en toe pikt hij een spoor op en dat moet dan even worden gevolgd, maar zodra ik hem roep komt er een allerblijst hondje aangesjeesd: ‘wat heb ik het goed, vrouw!’ En daarom is het elke dag Dierendag voor mijn boskabouter die steeds meer uit zijn schulp komt. Zelfs na ruim twee jaar zie ik nog steeds positieve veranderingen in hem en het maakt me dankbaar en blij dat ik hem dit kan bieden!

Graag loop ik in het ‘bos van de toekomst’ bij Veenhuizen: de paden zijn redelijk recht-toe-recht-aan, het is zelfs voor mij bijna onmogelijk om daar te verdwalen  ;-). Een deel ervan is aangelegd als herinneringsbos waar bomen zijn geplant ter herinnering aan dierbaren die er niet meer zijn. Bij de ingang van de lange laan staat aan de voet van een eeuwenoude boom een lantaarntje, het ontroert me en ik voel ook altijd iets van eerbied dat iemand dit hier heeft neergezet. Wie weet hoe lang het er al staat…
dsc00675k
Boaz heeft het ultieme genot gevonden: rollen in smerige smurrie, jakkiebah!
dsc00479
De lange laan die uitkomt bij het prachtige uitzicht op het Esmeer…
dsc00551

dsc00572
dsc00591
Uitzicht op het Esmeer (foto van internet), een mijmeringsplek waar ik graag pauzeer en mijn appel of boterham eet… vorige week waren er honderden ganzen te zien. Zo mooi!
esmeer-pingoruine-fochterloerveen
Het bos blijkt een walhalla te zijn voor allerlei soorten mos, waaronder het zo fraaie bekertjesmos:
dsc00783
dsc00794
Sparren vol druppels…dsc00849
En eindelijk komen de herfsttinten tevoorschijn…
dsc00858b
Druk neuzig baasje…
dsc00901
dsc00904b
Een berkenstam om in de gaten te houden… die gaat alleen maar mooier worden de komende tijd!
dsc00916
dsc00923
Bij verschillende bomen staan mooie teksten, die binnenkomen…
dsc00470
… of die aanzetten tot nadenken en bespiegelen…
dsc00466
Ik denk dat we morgen maar weer een ‘rondje bos’ gaan doen!

