De dageraad vind ik zo mogelijk nog boeiender dan zonsopkomst heb ik gemerkt. Er zijn dan zoveel kleurschakeringen aan de hemel dat ik ogen tekort kom.
Aan de ene kant daagt er al iets van licht…
dsc02067
… terwijl het aan de andere kant nog zo goed als nacht is
dsc02068
met de maan nog aan de hemel…
dsc02071
Het heeft iets mystieks, dit uur voor zonsopkomst, iets magisch.
De stilte is stiller dan stil, ik geef me eraan over.
Met aandacht en eerbied voor dit zo mooie universum.
Reigers in nachtrust
dsc02084
dsc02105
Het is ‘ganzentijd’, ze zijn van verre al hoorbaar
dsc02110
Dan kan ik alleen verwonderd zijn
dsc02183
De reizigers wens ik in gedachten een behouden vlucht
dsc02187

dsc02221
Het Licht dat altijd weer bijzonder is en altijd anders en dat nooit verveelt
dsc02253
We doen nog even een ‘rondje golfbaan’ de smurf en ik  :-), het is veel te mooi weer om al naar huis te gaan!
dsc02288
dsc02298
Het was een weergaloze heerlijke ‘zonder-jas’ herfstdag!
dsc02350
De bomen kleuren nog niet volop en uitbundig, hier en daar een enkele zwamdsc02339
Zodra we thuis zijn, staat Boaz al voor de achterdeur: ‘het is mooi weer vrouw, we gaan buiten zijn!’
Voor hem een kauwstaafje en voor mij een kop koffie.
De wespen worden traag.
Een roodborstje op de schutting, ruziënde mussen in de boom, een koolwitje en citroenvlinder fladderen voorbij.
Genieten… het klinkt vaak zo cliché, maar we hebben dat vandaag wel volop gedaan!

