Ons leven wordt verspild door details…
Maak het eenvoudig, maak het eenvoudig.
Thoreau

Komende zondag is de eerste Advent van 2016. Het hield het me niet echt bezig, maar toch merk ik bij mezelf een stilaan terugtrekken, een zacht en aarzelend naar binnen keren. Hier en daar brandt al kerstverlichting terwijl de Sint nog moet komen. De commercie dringt zich steeds agressiever op, het roept iets van weerzin in me op. Ook dit jaar staat vooral ‘Eenvoud’ op mijn programma. Een warm thuis, Boaz om me heen, een boek, muziek en dat is het dan zo ongeveer wel. Ik hoef niet zoveel en ik heb ook niet zoveel nodig. Struinen met de kleine man is een dagelijks rustpunt. Vitamine D op doen in een vleugje zon. Bij thuiskomst is er een kom hete soep of een beker loeiwarme chocolademelk. Zoals vandaag, want het was best fris na de wat zwoele dagen. En ik vond het heerlijk: kop in de wind, de kou voelend en genietend van de kleine man…
Zou de kleine man kunnen antwoorden op mijn vraag ‘naar welk bos zullen we gaan vandaag?’, dan zou hij absoluut kiezen voor het zo mooie herinneringsbos in Veenhuizen. Dat is zijn favoriete bos. Een soort van ‘pret-bos’.
Hij ontkwam daar echter ook niet helemaal aan natte pootjes afgelopen week…
dsc06684
dsc06741
dsc06757
De storm van afgelopen zondag betekende overal takken…
dsc06783
… en dus een hele blije boskabouter! 🙂
dsc06841
dsc06857
dsc06867
Vorige week hoorde ik een geluid wat ik niet thuis kon brengen, en eergisteren hoorde ik hetzelfde schelle geluid. Deze keer had ik er beeld bij: twee overvliegende kraanvogels! Helaas geen goede lens bij me, maar het was zo mooi om te horen en te zien!
Bij mijn favoriete boom langs de rand van het Esmeer houden we even pauze…
dsc06914
Het kevertje onder de amethystzwam was me eigenlijk te snel af, scherpstellen lukte niet echt… maar o zo leuk!
dsc06979
Vandaag hebben we een ander bos opgezocht, Boaz is een ‘bosmannetje’ bij uitstek…
dsc07147
Een kleine vlinder op een tak
dsc07159
dsc07179
dsc07206
En hoe ik die tak ook verlegde, het vlindertje bleef vasthoudend…
dsc07224
Mijn kleine held…
dsc07257

De drukke decembermaand staat voor de deur.
Ik geef me er maar aan over.
En volg mijn eigen ritme, het ritme van de eenvoud.

