Misschien ligt het geluk in de heel simpele dingen van deze wereld.
Hubert Lampo

Rustig aan glij ik richting Kerst.
Die ik samen met de kleine man ga doorbrengen.
Geen kerststress: ik hoef geen grote kar vol boodschappen te doen.
Geen boom in huis, hooguit pluk ik ergens wat takken met bessen.
Ik doe gewoon simpel mijn eigen ding.
Het hoeft voor mij niet allemaal zo ingewikkeld: het ‘kerstmenu’ bestaat vooralsnog uit een Camembert-kaas wat wordt omgetoverd tot een heerlijke kaasfondue. En een pan uiensoep. Meer hoeft het niet te zijn en het maakt mijn boodschappenlijstje lekker overzichtelijk!
Van zulke genoeglijkheden kan ik op voorhand al genieten.
Het kan zo eenvoudig zijn en zo vreselijk goed.

Wandelend over de dijk telde ik mijn zegeningen, waarbij de ogenschijnlijk gewone dingen als een warm thuis en een heerlijk bed, de vertrouwdheid van de kleine man en een bescheiden karretje voor de deur voelen als rijkdom, een Groot Goed. En hoewel het o zo simpel en saai klinkt, het zijn die dingen waar ik blij mee ben, en waarvoor ik dankbaar ben.
Stiekem hoop ik op een beetje vorst.
Dat dan weer wel.
Een dun laagje sneeuw zal teveel gevraagd zijn, maar zo’n gezond vriesluchtje is méér dan welkom.
Zoals vorige week toen de ijskristallen op het bekertjesmos zo mooi waren…dsc08644
dsc08649
En de kleuren van de zwammen leken te fonkelen…
dsc08710
Een spinnetje met een veilig onderkomen…
dsc08736
Smeltend ijs…
dsc08780
dsc08800
dsc08805
dsc08809
dsc08817
dsc08827dsc08830
Hier hou ik van, die doodgewone eenvoud en schoonheid van simpele druppels glinsterend in de zon… het lijken wel heel zacht rinkelende belletjes…
dsc08851
dsc08859
Met een héél blij mannetje… 🙂
dsc08894
Fijne zondag gewenst!

