‘Wie het kleine eert, heeft van de grootsheid geleerd.’

Deze uitspraak kwam ik vanochtend tegen op Facebook en het raakte me. Wellicht omdat er juist in de kleine dingen vaak mooie wondertjes verborgen zitten en dat kun je net zo breed zien als je wilt. Soms is het een woord dat raakt, iets ‘zomaar gewoons en alledaags’ dat je met andere ogen gaat bekijken. Een leuke stoeptekening waar ik blij van word. En zo is er zoveel meer. Ik ben een mens van ‘de kleine dingen’.
Van die ene druppel verborgen in de tulp…

… en van hoe honden kennis maken met elkaar…

… van het zo fragiele bosviooltje…

en van het zo mooie boshyacintje…
van de krentenboom in bijna-avondlicht…

en van de vergeet-me-nietjes die ineens volop tussen de tegels groeien ♥


‘Geluk’ hoeft niet altijd groots en meeslepend te zijn.
Laat mij het maar houden bij de gewone kleine dingen…

