Het gras bij de buren is altijd groener, zo is algemeen bekend.
Alleen gaat dat in mijn geval niet op.
De ene buurman heeft een grijze *want betegelde* voortuin en de andere buurman heeft een zwarte *want pas omgespitte* voortuin. Dat omspitten moest. Van de meneer van de tuincontrole. Ik zag de bui al hangen, want mijn tegelpaadje was niet grasvrij, onder de heg ook niet en mijn gras was weliswaar groen, doch hoog. In ieder geval ongetwijfeld hoger dan 15 centimer. Echt veel hoger was het niet hoor. Schat ik.
Weliswaar ligt de brief nog niet op de deurmat (of ze moeten al enige coulance met me hebben bij het zien van mijn propvolle groene container, want de heg had ik al wel geknipt). Ik ben wel erg van het buiten zijn, maar tuinieren ligt me niet zo. Mij ontbreken de groene vingers. Hoe dan ook, ik moest eraan geloven.
De tegels blinken me inmiddels tegemoet, ontdaan van onkruid en grasjes. Ik ben niet van het gif en dus was ik ’s avonds heerlijk in de weer met een mesje, lekker krabben. De hoogte van het gras is inmiddels gekortwiekt en het ziet er weer netjes uit. Ik moet zeggen dat ik het heerlijk vond om ’s avonds een uurtje in de tuin te rommelen. Het licht scheen prachtig op de grashalmen:
De volgende keer kan de maaier er weer overheen, dat scheelt. Alleen heb ik een hekel aan dat maaien. Veel liever -raar, maar waar- knip ik mijn gras, therapeutisch en aardend grasknippen noem ik dat. Ik plof neer en knipperdeknip, zo ga ik mijn gazonnetje af.

Vanuit mijn ooghoek zag ik op een avond dat ik een nieuwsgierige toeschouwer had. Het is de kat van de overburen. Izzy is er geen vriendjes mee overigens, maar ik vind het een erg leuke kat. Af en toe kriebelt het om weer een kat te nemen, voorlopig echter ben ik wijs. Het is een leuk ding die zo olijk achter blaadjes aan kan springen!
Het vergeet-me-nietje is bijna uitgebloeid, deze mag lekker uitzaaien zodat ik hopelijk volgend jaar een redelijke pol in de tuin heb.
De kauwen vliegen af en aan, af en toe hebben ze ruzie met de eksters. Wat een spektakel geeft dat!
Dat tuinieren een gezonde en vooral ook aardende bezigheid is weet ik best. Het tekort aan aardend bezig zijn heb ik deze week ruimschoots gehaald.  Geaard en wel ga ik van het weekend genieten!

Iedereen hele fijne en zonnige dagen gewenst!