Aanvankelijk stond een ‘rondje bos’ voor vandaag op de agenda.
We zijn er lang niet geweest wegens kleddervies, nat en glibberig.
Honden ‘weten’: toen we de boslaan inreden, had ik een opgewonden piepend hondje op de achterbank: ‘Bos! Fijn vrouwtje!’
Bij de parkeerplaats aangekomen zag ik iets wat me niet aanstond uit een auto stappen en besloot ik dat het vandaag geen bos zou worden.
Ik wil ontspannen met mijn hond onze dagelijkse onaangelijnde wandeling kunnen lopen zonder vier paar ogen in mijn achterhoofd nodig te hebben.
Plan B: op naar de hei.
De boskabouter-op-de-achterbank had al snel door dat het bosfeest niet doorging en was sneu.
Toen we echter richting de hei reden (hopelijk geen militaire oefening, want dan moest het plan C worden), klonk zijn opwinding zo mogelijk nog luider:
‘Héél goed, vrouwtje, véél beter! konijnen jagen de hei is zoveel leuker!’ 🙂
Er was geen soldaat te bekennen, joepie!
We hadden de hele hei voor onszelf, met een héle grote zandbak!
En pret voor tien, we hebben heerlijk lopen struinen…
DSC02775Alles is nog behoorlijk groen…
DSC02777DSC02782 DSC02790b DSC02808DSC02833Er zijn overal spannende kruip-door-sluip-door-paadjes…DSC02891… waar je best enge dingen tegenkomt 🙂 …DSC02935De zandvlakte is een ‘stokkenparadijs’… (en waarom is een stok toch zoveel leuker dan een balletje…???)DSC02958DSC02966 DSC02968DSC02977 DSC02988DSC02973Vanuit de hondenmand klinkt tevreden gesnurk en zacht piepende geluidjes.
Boaz is vertrokken naar dromenland…

