“November always seemed to me the Norway of the year.”
–   Emily Dickinson

Ik hou van de poezië van Emily Dickinson: gevoelig, fijnzinnig, observerend, dicht bij zichzelf blijvend en nog zoveel meer. Poezië om over na te denken, om over te mijmeren. Ochtend-wandelend met de kleine man over de dijk begrijp ik ineens de tekst van Emily Dickinson: er hangt iets van kou in de lucht -regen ook-, de kou heeft iets van een vlaag winter. Wie weet… zou er eindelijk iets van Echte Winter komen of is dat iets van vroeger wat rest in herinneringen met een vleug nostalgie? Ik heb me er in ieder geval een beetje op voorbereid door de ietwat krakkemikkige knieën te verwennen met een wind- en waterdichte thermobroek. Waarin ik me geen Michelin-vrouwtje voel. Voor nu te warm, maar zodra de temperatuur echt gaat dalen verdraaid aangenaam, heb ik gemerkt.

De afgelopen dagen voelden aan als voorjaar…dsc04071
Maar het bos laat toch duidelijk Herfst zien…
dsc04195k
dsc04126
O zo lief mannetje… wat hebben we het goed met ons tweetjes! Ik kan me zo rijk voelen met dit manneke voor wie ik elke dag opnieuw dankbaar ben! Het universum wist blijkbaar heel goed wat ik nodig had toen hij op mijn pad kwam, en misschien gold dat ook wel voor de kleine man…
dsc03762
dsc03851

dsc04223
dsc04232
Boaz geniet met volle teugen ♥
dsc04283
Eigenlijk lijken hond-en-vrouwtje best wel op mekaar: beiden altijd met de neus naar de aarde gericht 🙂 want daar zijn ‘spannende dingen’. Ik kom langs een plek waar het lijkt alsof er rijst is gestrooid. Het zijn zwammen die ik nog niet eerder gezien. Wellicht weet iemand wat dit voor zwammen zijn?
dsc04299
dsc04307
Het is nu echt paddenstoelentijd!
dsc04340
Ik neem een paar bladeren mee voor in mijn herbarium. Toen ik ergens ooit ‘jong’ was, zag ik de lol er niet van in. Nu echter vind ik het leuk om iets van ieder seizoen vast te leggen door een blad, een bloempje of een veertje mee te nemen en dat in te plakken. Met datum en vindplaats erbij.
dsc04352
dsc04356k
In het bos komt de o zo mooie amethystzwam eindelijk tevoorschijn…
dsc04384
dsc04397
De amethyst is voor mij betekenisvol: van manlief heb ik twee prachtige grote stukken gekregen die mij bijzonder dierbaar zijn. Het is de kleur die bij mij hoort.
We gaan straks naar het bos, de kleine man en ik.
Naar de amethystzwammen!